begripligt eller obegripligt?

Mamma är söt. Hon är kvick, liten, rörlig och ser allert ut. Det är hon inte. Ofta kommer orden med svårighet. Kommer det ord så är det inte säkert att det är rätt ord, eller begripliga ord. Sen är det ju det där med vad man säger och inte. Den förmågan han mamma tappat. Och det märkliga är att när mamma säger saker som inte är okej så blir det oftast klart och tydligt. Obegripligt endast för oss som känt henne länge.





1 Sonja Pers:

skriven

Jag heter Sonja och är 66 år. Min mamma Maria

dog 88 år gammal i augusti 2011, i Alzheimers

sjukdom. Jag har läst det som du skriver om din

mamma och jag känner igen så mycket som du

skriver om.

Det du skriver ovanför den här bilden om att din

mamma säger konstiga saker klart och tydligt

känner jag så väl igen. Det var ibland så jag

tänkte att det är nog jag som är snurrig, inte

mamma.

Vad bra att du skriver ner om vad hon säger och

vad som händer när ni träffas. Att leta saker höll

jag på med i flera år. Mamma var så finurlig och

skrattade själv när vi hittade saker på konstiga s

ställen.



Jag känner med dig, jag tycker att det är gulligt

det du skriver. Fast man vet att det är sjukt så

blir det 'ändå svårt ibland.



Jag fortsätter läsa det du skriver: Jag finner tröst

i det fast mamma har lämnat oss.

kram Sonja



2 Christina:

skriven

Tack för ditt fina brev. Jag försöker svara dig på mailadressen jag fick.

Vänliga hälsningar Christina

Kommentera här: